نرم افزار R در تحلیل کسب و کار چه کاربردی دارد؟

زبان برنامه نویسی R یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین زبان‌ها در حوزه تحلیل داده و علوم داده است. در حال حاضر پیکیج‌های بسیار خوبی در این نرم افزار  توسعه داده شده است که کار را برای کاربران در تحلیل داده آسان نموده است. از جمله کمک‌هایی که R در این دوره به شما می‌کند:

  • ورود اطلاعات (Data Import)
  • پاکسازی داده (Data Cleaning)
  • مصور سازی داده (Visualization)
  • مدلسازی (Modeling)
  • گزارش‌دهی (Reporting)
  • بکارگیری تکنیک‌های تحلیلی نظیر رگرسیون و …

تحلیل کسب و کار چیست؟

تحلیل کسب و کار (Business Analysis) شیوه‌های کشف نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌ها و یافتن راه حل‌هایی برای مواجه به چالش‌های کسب و کار است. به زبان ساده‌تر تحلیل کسب و کار مجموعه از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود سازمان‌ها از میان داده‌های موجود، بینش‌هایی را بدست آورند که به آن‌ها در رسیدن به اهداف سازمانی، ارائه خدمات و محصولات بهتر به مشتریان، افزایش کیفیت و … کمک می‌کند. به این شیوه سازمان‌ها چابک تر خواهند شد و توانایی ماندن در بازار رقابتی و افزایش سهم بازار خود را بدست خواهند آورد.

این موضوع با افزایش سرعت انتقال اطلاعات اهمیت بیشتری می‌یابد و کسب و کارهایی می‌توانند خود را مجهز به تحلیل داده و بهره‌بردای از آن‌ها کنند، شانس رشد خواهند داشت؛ زیرا دیگر بر مبنای شهود نمی‌توان کسب و کار را پیش برد. هدف دوره آموزشی تحلیل کسب و کار با نرم افزار R تربیت متخصصانی است که بتوانند روش‌های داده محور را در محیط های کسب وکار بکار گیرند.

هم اکنون می‌توانید برای این دوره پیش‌ثبت نام انجام دهید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید:

مخاطبان این دوره چه کسانی هستند؟

  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی و رشته‌های علوم پایه
  • تحلیل گران کسب و کار که به دنبال متخصص شدن هستند
  • مدیران میانی که به گزارش‌های داده محور نیاز دارند
  • کارکنان بخش علم داده در سازمان‌ها و کسب و کارها
  • علاقمندان به حوزه علم داده (Data Science)
  • علاقمندان به کار درصنایعی مانند استارتاپ‌ها، بانک، بیمه و سازمان‌های پیشرو
  • علاقه‌مندان به امور پژوهشی در حوزه علم داده و تحلیل کسب و کار
  • کاربران نرم‌افزارهای تحلیلی نظیر اکسل که میخواهند تحلیل داده ها را حرفه‌ای تر و با زبان برنامه نویسی R دنبال کنند

سرفصل‌های دوره تحلیل کسب و کار با نرم افزار R (آر) – 45 ساعت آموزشی

• معرفی مفاهیم رگرسیون
• مفروضات تحلیل رگرسیونی
• همخطی بین متغیرها
• رگرسیون خطی چند مرحله‌ای
• آموزش و تست مدل

  • مطالعه موردی (کاربرد در تحقیقات بازار)
  • پیش‌بینی سطح رضایت مشتریان در پلتفرم تجارت الکترونیک
  • معرفی بر مفاهیم رگرسیون لجستیک و کاربردهای آن
  • مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت ارتباط با مشتریان)
  • حفظ مشتری و پیش‌بینی ریزش

• مقدمه‌ای بر بخش‌بندی بازار و کاربردهای آن
• تحلیل خوشه‌ای
• پالایش گروهی
• استفاده از درخت طبقه‌بندی برای بخش‌بندی
• مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت بازاریابی)
• تحلیل RFM برای کسب و کارهای مبتنی بر اشتراک

• تحلیل سبد بازار
• قوانین انجمنی
مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت بازاریابی)
• تحلیل داده های تراکنش یک خرده‌فروشی

• مروری بر تکنیک‌های بهینه سازی
• کاربردها در بهینه‌سازی کسب و کار
مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت مالی)
• بهینه‌سازی سبد دارایی‌های مالی

• تشکیل تیم
• گردش کار کارآمد در پروژه‌های BA
• همکاری کارآمد در تیم
• ملاحظات کاربردی دیگر

• تصمیم‌گیری داده محور در کسب وکار
• تصمیم‌گیری داده محور چه ارزشی برای سازمان خلق می کند؟
• کاربردهای تصمیم‌گیری داده محور
• متدولوژی CRISP-DM
• مقدمه ای بر R و RStudio

• مراحل آماده‌سازی داده
• مواجه با داده‌های گمشده
• مواجه با داده‌های پَرت
• تعریف متغیرهای جدید
• کاهش داده

• اهمیت داستان‌سرایی (Storytelling) در تحلیل داده
• کاربرد نمودارهای مختلف برای مصورسازی
• نمودارهای گمراه کننده

  • مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت بازاریابی)
  • کاربرد مصورسازی داده در یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی

• مروری بر مفاهیم پایه‌ای آماری و کاربرد آن‌ها در دنیای واقعی

  • مطالعه موردی (کاربرد در مدیریت عملیات)
  • کاهش پرداخت های دیرهنگام در بیمارستان

• مروری بر روش‌های پیش بینی کننده
• کاربردهای تحلیل های پیش بینی کننده در کسب و کار

برای دانلود سرفصل‌ها به زبان انگلیسی روی دکمه زیر کلیک کنید:

محل برگزاری (تهران – خ گاندی جنوبی)

هم اکنون می‌توانید برای این دوره پیش‌ثبت نام انجام دهید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید:

مدرس دوره

فرزاد مینویی

دکتر فرزاد مینویی

MBَA شریف
فارغ التحصیل دکتری مدیریت از دانشگاه کلورادو امریکا
مجری پروژه‌های علم داده در امریکا و ایران