مدیر محصول نقشی کلیدی و جنرالیست در تیم محصول به حساب می آید که مسئولیت تمام ابعاد یک محصول از جمله بیزنیس مدل، ارزشهای پیشنهادی رقابتی، خروجی تیمها و نقشهای مختلف یک تیم محصول و رضایت مشتریان از محصول ارائه شده را برعهده دارد که نیاز است در هر کدام از این بخشها تجربه و علم نسبی داشته باشد تا در نتیجه با برنامه ریزی و استفاده از منابع در دست بهترین خروجی ممکن را در محصول ارائه دهد. این دوره سعی بر آن دارد که دانش پژوهان را در جهت تبدیل شدن به یک مدیر محصول همراهی نماید که در این مسیر افراد با تمام ابعاد این شغل آشنایی پیدا میکنند و از طریق درگیری عملی با چالشها و مسائل جذاب موجود در کسب و کارهای قدرتمند و بزرگ حال حاضر ایران و جهان، این مسائل را به خوبی درک خواهند کرد و نحوه استفاده از آنها را فرا میگیرند و قدرت تحلیل آنها را در هر کدام از زمینه های لازم به حدی میرساند که میتوانند در محیط کار واقعی نیز از توانایی هایی که بدست آورده اند بطور کامل بهره بگیرند