طراحي محصول فرايندی است که طراحان از آن برای ترکيب نياز کاربران با اهداف کسب و کار جهت دستيابی به محصولات دائما موفق برای برندها استفاده ميکنند. طراحان محصول به دنبال بهينه سازی تجربه کاربری در راه حل هايی هستند که برای کاربران ارائه ميدهند. در واقع طراحی محصول فرايند شناسايی فرصت بازار، تعريف واضح و شفاف نياز، ايجاد و توسعه راه حل مناسب آن نياز و اعتبارسنجی آن راه حل توسط کاربران واقعی است.
طراحان محصول تاثيرات احتمالی تصميمات طراحی را براساس دانش زمينه ای عميق خود اندازه گيری ميکنند و تيم ها و سازمانها را از يک تصوير کلی تر به ويژه برای ميان مدت و بلند مدت مطلع ميکنند. بنابراین آنها می توانند از عواقب خطرناک اجرای طرح ها جلوگیری کرده یا آنها را به حداقل برسانند، و به حداکثر رساندن و حفظ سود کمک کنند.