موسسه توسعه در ادامه مجموعه کارگاه های تخصصی رایگان خود اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی تکنیک های کنترل مدارک(DCC) در پروژه های EPC مینماید.
يكي از بخشهايي كه طي سالهاي اخير در شركتهاي نفت و گاز و پتروشيمي ، فولاد و... مورد توجه زيادي قرار گرفته است بخشي تحت عنوان DCC و يا مركز كنترل اسناد و مدارك پروژه مي باشد. امروزه براي تمامي پروژه ها وجود چنين بخشي حائز اهميت بوده و روز به روز نقش و اهميت اين بخش در پروژه ها پررنگ تر مي شود، چرا كه در حقيقت واحد DCC كليه مراحل چرخه توليد مدارك مهندسي پروژه را از آغاز طراحي تا نهايي شدن و بايگاني آن را ثبت و نظارت ميكند.
یکی از فاز های پروژه های EPC، فاز مهندسی یا Engineering می باشد که عموما از طریق شرکت های مهندس مشاور انجام می پذیرد و مانند هر پروژه ای نیاز به انجام برنامه ریزی و کنترل پروژه دارد.
از آنجاییکه محدوده کار پروژه های مهندسی را مدارک مهندسی تشکیل می دهند، لذا کلیه کارهای مربوط به برنامه ریزی و کنترل پروژه با مدارک و وضعیت آنها در پروژه سرو کار خواهد داشت و با توجه به تعدد مدارکی که در یک پروژه در دیسیپلین های مختلف (مانند معماری، ابزاردقیق، سیویل و سازه، فرایند و غیره) تهیه می شوند (بعضا بالغ بر ده هزار مدرک برای یک پروژه) لزوم وجود واحد کنترل مدارک به همراه سیستمی جهت کنترل تراکنش های مختلف مدارک بین مهندس مشاور و کارفرما، مهندس مشاور و ناظر و همچنین بین مهندس مشاور و سایت اجرایی امری الزامی و حیاتی برای پروژه می باشد.
گزیده ای از محتویات کارگاه:
- تعریف مشاغل موجود در یک پروژه مهندسی و ارتباط هریک از انها با کار کنترل مدارک ( مانند مدیر مهندسی،هماهنگ کننده مهندسی و غیره)
- اشنایی با برخی از اصطلاحات و یکی از رویه های لازم جهت انجام کار کنترل مدارک مهندسی مانند:
(Weight Factor, Class, Numbering procedure, )
- توضیح پایه در خصوص نحوه تولید فرمت های لازم جهت انجام کار کنترل مدارک مهندسی با Excel مانند:
(transmittal, , Comment sheet)
زمان برگزاری: چهارشنبه 93/08/28 ساعت 16 تا 18
سخنران : مهندس بینات
جهت رزرو و شرکت در این کارگاه می بایست از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
جهت رزرو کلیک نمایید
شایان ذکر است شرکت در کارگاه فوق الذکر تنها با انجام رزرو اینترنتی از طریق لینک مربوطه امکان پذیر می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 86741-021 (موسسه پژوهش) تماس حاصل نمایید.